Tasarım Stüdyosu II
Öğrencilerden, belirlenen alanların olanaklarını ve sınırlarını analiz etmeleri, mevcut durumu eskiz ve maket çalışmalarıyla belirlemeleri beklenir. Tasarım problemi ile ilgili derinlemesine araştırma yaparak mekânsal ve işlevsel gereksinimleri belirlemelidirler (Farklı ürün, sunum, satış gereksinimleri olan firmalar araştırılarak bir firma, ürün ya da hizmet seçimi yapılacaktır. Sunulan ürün ya da hizmet, firmanın kurum kimliği ve müşteri profili/yoğunluğu tasarım kavramının şekillenmesinde etkili olacaktır). Tasarımda ana işlevin alışveriş mekânı olacağı, ancak seçime bağlı olarak çeşitli yan işlevlerin de eklenebileceği (sergi, oyun alanı, kafe, ürün deneme birimleri, deneyim alanları vb.) düşünülmelidir. Tasarım konsepti/kavramı ve mağazanın sunduğu olanaklar öğrencinin konu ve firma ile ilgili derinlemesine araştırmaları sonrasında belirlenecektir. Biçim, malzeme, renk, doku ve mobilya uygulamaları ile tasarım fikrini fiziksel çevreye yansıtır; mekâna bir anlam ve özgünlük kazandırır. Mağazaya dair iç mekân çözümlerini 1/100, 1/50, ve 1/20 ölçekli mimari çizimler, perspektifler ve çalışma maketi ile final sunumuna hazırlar.
Course Credit | Credit Fees | ECTS Credit | Season | Language | Lecturer | Course Calendar |
---|---|---|---|---|---|---|
6 | 6500₺ | 10 | Güz | Türkçe | Updating |